سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فضای ذخیره سازی ابری چیست

داده ها جزء مهم هر کسب و کاری هستند. همه ما در کار روزانه خود با گیگابایت یا ترابایت داده سروکار داریم. و هنگامی که تعداد زیادی فایل در رایانه خود ذخیره می کنید ، به احتمال زیاد رایانه شما کند می شود و در نتیجه عملکرد ضعیفی دارد. اگرچه راه حل های ذخیره سازی خارجی زیادی برای ذخیره و پشتیبان گیری از داده های شما وجود دارد ، اما این دستگاه های ذخیره سازی ایمن نیستند. شما می توانید اطلاعات مهم خود را به دلیل هر گونه حادثه ای مانند شکستن ، سرقت ، آسیب و بسیاری دیگر از دست دهید. هیچ چیز بدتر از از دست دادن داده ها یا ترس از دست دادن آنها نیست. این جایی است که فضای ذخیره سازی ابری با ویژگی های جذاب و قابلیت های فوق العاده ای همراه است که می توانید از راه دور در راحتی خانه یا محل کار خود نشسته و در رایانه خود یا هنگام مسافرت خارج از منزل با تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود قرار بگیرید. ذخیره سازی ابری یک گزینه مناسب و قابل اعتماد برای ذخیره و بازیابی اطلاعات است. بسیاری از خدمات مختلف ذخیره سازی ابری در بازار موجود است. قبل از مراجعه به سرویس ابری ، مهم است که بدانید فضای ذخیره سازی ابری دقیقاً چیست و چگونه کار می کند. بنابراین ، بیایید شروع کنیم. ذخیره سازی ابری به شما امکان می دهد داده ها و فایل ها را در محلی خارج از سایت که از طریق اینترنت عمومی یا اتصال اختصاصی شبکه خصوصی به آن دسترسی دارید ذخیره کنید. مسئولیت داده هایی که برای ذخیره به خارج از سایت منتقل می کنید به عهده یک ارائه دهنده ابر شخص ثالث است. ارائه دهنده میزبان ، امنیت ، مدیریت و نگهداری سرورها و زیرساخت های مربوطه را تضمین می کند و از دسترسی شما به داده ها در هر زمان که نیاز داشته باشید اطمینان می دهد.

ذخیره سازی ابری چیست؟

ذخیره سازی ابری جایگزینی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ذخیره فایل ها در هارد دیسک های پیش فرض یا شبکه های ذخیره سازی ارائه می دهد. هارد دیسک های کامپیوتری فقط می توانند حجم محدودی از اطلاعات را ذخیره کنند. هنگامی که فضای ذخیره سازی کاربران تمام می شود ، باید فایل ها را به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی منتقل کنند. به طور سنتی ، سازمان ها شبکه های ذخیره سازی (SAN) را برای بایگانی داده ها و پرونده ها ایجاد و نگهداری می کنند. نگهداری SAN ها بسیار گران است ، زیرا با افزایش داده های ذخیره شده ، شرکت ها باید برای افزودن سرورها و زیرساخت ها به منظور افزایش تقاضا سرمایه گذاری کنند.

خدمات ذخیره سازی ابری قابلیت ارتجاعی را ارائه می دهند ، به این معنی که می توانید با افزایش حجم داده یا افزایش ظرفیت در صورت لزوم ، ظرفیت را افزایش دهید. با ذخیره داده ها در یک ابر ، سازمان شما با پرداخت هزینه و ظرفیت ذخیره سازی به عنوان یک سرویس ، به جای سرمایه گذاری در هزینه های سرمایه ای ایجاد و نگهداری شبکه های ذخیره سازی داخلی ، صرفه جویی می کند. شما فقط دقیقاً برای ظرفیتی که استفاده می کنید هزینه می کنید. در حالی که ممکن است هزینه های شما به مرور افزایش یابد تا حجم داده های بیشتری در نظر گرفته شود ، لازم نیست در پیش بینی افزایش حجم داده ها ، شبکه های ذخیره سازی را بیش از حد تأمین کنید.

ذخیره سازی ابری چگونه کار می کند؟

ذخیره سازی ابری از یک فروشنده ابری شخص ثالث خریداری می شود که دارای ظرفیت ذخیره سازی داده است و آن را از طریق اینترنت به صورت پرداختی ارائه می دهد. این فروشندگان ذخیره سازی ابری با مدیریت ظرفیت ، امنیت و دوام ، داده ها را در سراسر جهان در دسترس برنامه های کاربردی شما قرار می دهند.

 

برنامه ها از طریق پروتکل های ذخیره سازی سنتی یا مستقیماً از طریق API به ذخیره سازی ابری دسترسی دارند. بسیاری از فروشندگان خدمات مکمل ارائه می دهند که برای جمع آوری ، مدیریت ، ایمن سازی و تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس وسیع طراحی شده است.

مزایای ذخیره سازی ابری

ذخیره داده ها در ابر به بخش فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا سه حوزه را تغییر دهد:

برنامه ها از طریق پروتکل های ذخیره سازی سنتی یا مستقیماً از طریق API به ذخیره سازی ابری دسترسی دارند. بسیاری از فروشندگان خدمات مکمل ارائه می دهند که برای جمع آوری ، مدیریت ، ایمن سازی و تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس وسیع طراحی شده است.

کل هزینه مالکیت

 با ذخیره سازی ابری ، هیچ سخت افزاری برای خرید ، ذخیره سازی برای تأمین یا سرمایه ای که برای سناریوهایی که آینده استفاده می شود وجود ندارد. شما می توانید ظرفیت را در صورت تقاضا اضافه یا حذف کنید ، به سرعت عملکرد و ویژگی های حفظ را تغییر دهید و فقط برای فضای ذخیره سازی که در واقع از آن استفاده می کنید هزینه کنید.

زمان استقرار

هنگامی که تیم های توسعه ای آماده اجرا هستند ، زیرساخت ها هرگز نباید سرعت آنها را کاهش دهند. ذخیره سازی ابری به فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا به سرعت مقدار دقیق ذخیره سازی مورد نیاز را درست در زمان مورد نیاز ارائه دهد. این امر به فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا به جای مدیریت سیستم های ذخیره سازی ، بر حل مشکلات پیچیده برنامه تمرکز کند.

مدیریت اطلاعات

متمرکز کردن ذخیره سازی در ابر یک نقطه اهرم فوق العاده برای موارد استفاده جدید ایجاد می کند. با استفاده از خط مشی های مدیریت چرخه عمر ذخیره سازی ابری ، می توانید وظایف قدرتمند مدیریت اطلاعات از جمله طبقه بندی خودکار یا قفل کردن داده ها را در حمایت از الزامات انطباق انجام دهید.

 

 

ادامه مقاله ذخیره سازی ابری را در سایت ابریش بخوانید