سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزار BPMS

خوشبختانه با استفاده از ابزار های BPM کلیه مشاغل، تیم ها و افراد این قابلیت را دارند که نرم افزارهای مدیریت کسب و کار خود را بصورتی که مد نظرشان هست تولید کنند. حال در ادامه که به بررسی نرم افزار های BPM بپردازیم متوجه می شوید که به راحتی شما می توانید تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید.

در ابتدا تعریف، ویژگی ها و معیار های انتخاب یک BPMS را ارائه می دهیم و سوالاتی که ممکن است برای انتخاب یک BPMS پیش بیاید را پاسخ خواهیم داد.

ابزار های BPM

شما نمی توانید به نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) بدون مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)فکر کنید و بالعکس. اگرچه این دو اصطلاح دارای مشترکات زیادی هستند، اما تفاوت های عمده ای با هم دارند، بنابراین جای تعجب نیست که چرا افراد هنگام شنیدن یکی از این اصطلاح ها گیج می شوند.

ابزارهای BPM که توسط شرکت های مختلف برای کمک به اتوماسیون فرآیند کسب و کارها استفاده می شود یک راه حل نرم افزاری در سطح سازمانی است که به منظور خودکارسازی کارهای تکراری ، مدیریت پردازش اساسی و مدیریت منطق فرآیند است.

ابزارهای BPM فرآیندها را بهینه و تسریع کرده و کارایی را افزایش می دهند. اتوماسیون فرایند کسب و کار با اطمینان از این که کارها به شیوه ای منسجم انجام می شود و وظایف در زمان مناسب به کاربران مناسب تحویل داده می شود ، کارکنان را قادر می سازد تا بر کارهای مهم و موارد خاص تمرکز کنند.

مهم ترین ویژگی های انتخاب BPMS

بهترین نرم افزار BPMS

1- ابزار نمودار سازی فرایند های بصری

وقتی به نرم افزارهای مدیریت فرایند کسب و کار فکر می کنید مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید نمودار جریان فرآیند است. یک ابزار طراحی فرایند بصری با نقاط قوت کاربر تجاری ، که معمولاً این فرایند را بسیار بهتر از یک برنامه نویس یا حتی تیم IT داخلی درک می کند، نقش دارد.

2- طراح فرم کشیدن و رها کردن

ابزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار باید انتخاب کنند که برای کاربر مبتدی باشد یا برای کاربر قدرتمند. کاربران مبتدی به همه چیز بسیار ساده و واضح نیاز دارند. کاربران قدرتمند می خواهند بتوانند یک فرم را سفارشی کرده و آن را دقیقاً همانطور که می خواهند انجام دهند.

یک نرم افزار BPMS انتخاب کنید که طراحی فرم ها را آسان می کند. ابزارهای پیچیده طراحی فرم می تواند کارکنان شما را از پذیرفتن کامل ابزار BPM منصرف کند.

3- کنترل دسترسی مبتنی بر نقش

اطلاعات تجاری در فرم ها و زمینه ها معمولاً حساس هستند ، بنابراین یک راه حل BPM انتخاب کنید که از طریق دسترسی انتخابی اطلاعات را محافظت می کند.

4- پشتیبانی موبایل

مطمئن شوید که این ابزار حداقل از موبایل برای Android و iOS پشتیبانی می کند. اکثر BPM های ابری این قابلیت را ارائه می دهند.

5- ادغام با سیستم های نرم افزاری موجود

تعداد کمی از شرکتها از راه حل BPM استفاده می کنند که نمی تواند با سایر سیستمهای نرم افزاری اصلی ارتباط برقرار کند. بدون توانایی ادغام، بسیاری از انتقالهای دستی را به صورت رفت و برگشت انجام می دهد که به طور موثر مهمترین امکان اتوماسیون را از بین می برد. بدون ویژگی ادغام قدرتمند، ابزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار دیگر کارایی خوبی ندارند.

این ادغام ها باید شامل پشتیبانی دقیق API ، webhooks ، REST API ها و بسیاری دیگر باشد.

6- گزارشات و تجزیه و تحلیل

بدون یک گزارش عالی ، سیستم BPM فقط یک ابزار گردش کار است. با این حال، بسیاری از ابزارهای BPM آمار آماده برای استفاده یا معیارهای فرآیند را ارائه نمی دهند. همچنین گزارش در مورد داده های فرم باید قدرتمند و قابل تنظیم باشد.

 

ادامه ویژگی های BPMS را در مقاله بهترین نرم افزار BPMS مطالعه کنید