سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار تحت وب و مزایای آن

 

در سال‌های اخیر ، با گسترش شبکه اینترنت، استفاده از نرم‌افزارهای تحت وب افزایش پیدا کرده است. این روزها بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از نرم افزار تحت وب استفاده می‌کنند. فناوری های وب مانند اتوماسیون فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها در هر اندازه فراهم می کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره نرم‌افزارهای تحت وب صحبت کنیم و مزایای استفاده از آنها را بیان نماییم.

 

نرم افزار تحت وب چیست؟

در مقایسه با برنامه های دسک تاپ ، برنامه های تحت وب طیف وسیعی از مزایای تجاری را ارائه می دهند. این برنامه ها به جای اینکه به صورت جداگانه روی هر رایانه ای که می خواهید از آن دسترسی داشته باشید ، از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. استفاده از نرم افزارهای تحت وب معمولاً (SaaS) نامیده می شود ، جایی که برنامه ها در یک محیط مجازی مبتنی بر ابر اجرا می شوند ، به عنوان مثال معرفی سیستم عامل های ایمیل مبتنی بر ابر ، کاربران را قادر می سازد تا از طریق اینترنت به ایمیل دسترسی داشته باشند بدون نصب سرویس گیرنده ایمیل دسک تاپ. برنامه های SaaS مزایای تجاری محسوسی را نسبت به نرم افزار موجود ارائه می دهند.

بنابراین نرم افزار مبتنی بر وب ، نرم افزاری است که از طریق اینترنت با مرورگر وب استفاده می کنید. برای استفاده از آن شما مجبور نیستید چیزی نصب کنید ، هیچ نرم افزاری را بارگیری کنید یا نگران ارتقا آن باشید

تفاوت نرم افزارهای تحت وب و ویندوزی چیست؟

 

اولین و اصلی ترین تفاوت بین ویندوز و برنامه وب ، برنامه ویندوز بر روی یک سیستم عامل مبتنی بر ویندوز نصب می شود در حالی که برنامه وب بر روی سرور وب نصب شده است.

برنامه ویندوز فقط از سیستمی که در آن نصب شده قابل دسترسی است. از طریق سیستم از طریق هر سیستم می توان به یک برنامه وب دسترسی داشت.

برنامه های ویندوز فقط در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا هستند. برنامه وب می تواند در سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز ، مک ، لینوکس ، سولاریس ، اندروید و غیره اجرا شود.

برای مطالعه کامل مطلب نرم افزار تحت وب را مشاهده کنید.