سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

در عصر جدید، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تسریع کارها، روش‌های سنتی نمی‌توانند جایی در زندگی جدید داشته باشند. به همین دلیل مدیران برای بهبود سطح مدیریتی و نظارت بهتر بر عملکرد پرسنل و در نتیجه سرعت بخشی کار مراجعه کنندگان به سمت سیستم‌های سازمان الکترونیک روی آورده‌اند. سیستم های گردش مکاتبات، با خودکار سازی بسیاری از مکاتبات اداری قادر به صرفه جویی های قابل ملاحظه ای در سازمان می گردند. این صرفه جویی ها می تواند شامل کاهش مصرف کاغذ در سازمان، کاهش مراجعه ارباب رجوع به سازمان و در نتیجه کاهش بسیاری از مشکلات، استفاده درست از نیروها در مکانهایی که واقعا نیاز به حضور آنها باشد. البته همه این موارد منوط به کامل بودن سیستم و استقرار درست و صحیح آن در سازمان می باشد. در این مقاله قرار است نکاتی درباره انتخاب بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری بیان نماییم.

ویژگی های اولیه برای بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

1- قابل اجرا بر روی تمام سیستم عامل ها

قابلیت های فراوان سیستم های گردش مکاتبات باعث شده است تا سیستم های بسیاری در کشور تولید گردد. هر کدام از این سیستم ها توانایی ها و ضعف هایی دارند. بسیاری از سیستم ها تنها مبتنی بر بسترها و یا سیستم عامل های خاص نظیر ویندوز هستند که ضعف بسیار بزرگی بویژه برای سازمان های دولتی و یا شبه تولید محسوب می گردد. محدود بودن به سیستم عامل ویندوز و عدم امکان استقرار برروی سیستم عامل امنی نظیر لینوکس، در دراز مدت می تواند مخاطرات فراوانی را برای سازمان ها، بویژه سازمان های با مقیاس کاری بالا در پی داشته باشد.

2- قابلیت استفاده در سازمانهای بزرگ

برخی از سیستم های اتوماسیون اداری بدلیل عدم استفاده از تکنولوژی هایی نظیر آژاکس، تنها برای سازمان های با حجم کاری پایین مناسب بوده و به هیچ عنوان قابلیت استفاده در سازمان های بزرگ با حجم گردش مکاتبات بالا را ندارند.

برای مطالعه مقاله بصورت کامل بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری باد جه ویژگی هایی داشته باشد؟ را مشاهده نمایید.