سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا نرم افزارهای اتوماسیون اداری رایگان کارایی مناسب را دارند؟

نرم‌افزار اتوماسیون اداری از جمله نرم‌افزارهایی است که روند کارهای اداری و سازمانی را بهبود می بخشد و با خودکارسازی فرایندها در زمان و هزینه صرفه جویی قابل ملاحظه ای می شود. به همین دلیل بیشتر سازمانها به دنبال بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری هستند تا بتوانند کارایی سازمانشان را به طور قابل ملاحظه ای بالا ببرند. در این میان کسانی هستند که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا ضعف مالی دنبال استفاده از اتوماسیون اداری رایگان می باشند. اما آیا این نرم افزار ها در مقابل نسخه پولی آن کارایی لازم را دارند؟

 

 

تفاوت های نرم افزار اتوماسیون های اداری رایگان و پولی

  • هیچ وقت نباید از اتوماسیون های اداری رایگان توقع صد درصد خدمات را داشت. شاید بتوان نیازهای اولیه را با آنها برطرف نمود اما در صورت بزرگ بودن سازمان و پیچیده شدن فرایندها دیگر کارایی لازم را ندارند.
  • ارایه خدمات پس از فروش در نسخه های رایگان وجود ندارد و در صورت بروز مشکل در میانه راه شما مجبور به مهاجرت به نرم افزار دیگری می شوید که این نیازمند صرف زمان و هزینه می باشد.
  • به روز رسانی در نرم افزار های اتوماسیون اداری رایگان معمولا یا اتفاق نمی افتد یا خیلی دیر اتفاق می افتد.
  • امکان گزارش گیری ها ی مختلف در اتوماسیون های رایگان وجود ندارد
  • امکان تعریف چند دبیرخانه مختلف در اتوماسیون اداری رایگان وجود ندارد و این برای سازمانهای بزرگ یک مشکل بزرگ است.
  • هیچ نرم افزار اتوماسیون اداری بدون bpms کامل نیست و این یکی دیگر از معایب نرم افزارهای اتوماسیون رایگان است.

آیا از اتوماسیون اداری رایگان استفاده کنیم؟

با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شد در جمع بندی نهایی می توان چون راه اندازی و پشتیبانی یک نرم افزار اتوماسیون اداری خوب و کارآمد، نیازمند صرف زمان زیاد توسط متخصصان این حوزه و به کارگیری طرح های مدیریتی می باشد باید به این نتیجه رسید که صرف هزینه و زمان برای خرید بهترین سیستم اتوماسیون اداری که مطلوب و بهینه باشد مانند سرمایه گذاری در یک پروژه است که بسیار سود آور و اثر بخش خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی هزینه های اولیه خود را جبران می کند.

حال اگر مدیریت سازمانتان برای شما مهم است هرگز و تحت هیچ شرایطی به دنبال نرم افزارهای اتوماسیون اداری رایگان نباشید چون پس از گذشت زمانی شما به اهداف خود که سهولت و سرعت بخشیدن به انجام امور دبیرخانه ای ومدیریتی خود است نرسیده و نهایتا دوباره باید زمان و هزینه صرف نموده و یک نرم افزار اتوماسیون اداری کارآمد انتخاب کنید.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر به سایت سماتوس مراجعه فرمائید.